Zsíroldékony vitamin, (kalciferol) ultraibolya sugárzás hatására keletkezik elő vitaminból, amelynek alapja koleszterin. Bőrben is képződik – napfény hatására. A kor előrehaladtával jelentősen csökken. További csökkentő tényezők, a légkörszennyezettsége, nehézfémek (ólom, kadmium) tovább nehezíti termelődését.
Hormonszerűen is működik, befolyásolja agyunk aktivitását, a központi idegrendszert. neurotranszmitterek, ingerületátvivő anyagok előállítását segíti. |
|
Hiányában:
• A csontok ásványianyag-tartalma elégtelenné válik, a csontok deformálódnak, elvesztik merevségüket, rugalmasságukat, könnyen törnek, nehezen gyógyulnak.
• Fiatal gyermekeknél angolkór lehet a következmény.
• Felnőtteknél a csontok meglágyulnak, izomgörcsök léphetnek fel.
Túladagolás esetén -
gyenge étvágy, hányinger, hányás,
fokozott vizelet kiválasztás, gyengeség, idegesség, szomjúság, bőrviszketés
a vesék működése károsodhat, vesekő képződhet,
a lágy szövetek elmeszesednek.
Kutatási eredmények:
• Milánóban működő Európai Onkológiai Intézet, franciaországi Lyonban található Nemzetközi Rákkutató Ügynökség több mint 57 ezer emberre kiterjedő kutatás eredményei: D-vitamin napi adagolása 300 NE-től (nemzetközi egység) egészen 2000 NE-ig terjedt, az alkalmazott átlagos napi adag 528 NE volt.
• D-vitaminpótlásban részesülők halálozási kockázata 7%-kal volt alacsonyabb, tumorok esetén
• mérsékli a sejtfalak áteresztő képességét – ez a rák esetén rendkívül fontos
• vér D-vitamin-szintje 1,4-5,2%-kal volt magasabb, mint az ilyen kiegészítést nem fogyasztóknál.
Dr. Mercola, USA orvos-szakíró
• „évente 600 ezer esetben lehetne megelőzni a rákbetegséget pusztán azzal, hogy az emberek a jelenleginél nagyobb mennyiségű D-vitamint vesznek magukhoz! ,,
• jótékony hatású szívbetegségben, rák ellen,
• cukorbetegség
• különböző gyulladásos bélbetegségek
• reumás ízületi gyulladásban, sclerosis multiplex.-ben
• romló szellemi teljesítmény, idős kori elbutulás
• csontritkulásban stb.
Kanadai Közegészségügyi Hivatal (PHAC) D vitamin H1N1 vírussal szembeni védekező szerepének vizsgálatát végezték
„A D-vitamin, ellentétben az oltásokkal, bizonyítottan jó módszer a fertőzéses megbetegedésekkel szemben,, R. Edgar Hope Simpson felfedezését követően számos orvosi szaklap – Epidemiology and Infection, Virology Journal – jelentetett meg olyan tanulmányokat, amelyek a D-vitamin hiánya és az influenza közötti kapcsolatot támasztják alá.
Eredményeiket megerősíti a legutóbbi amerikai felmérés is, amelyet 19.000 személy bevonásával végeztek el. A vizsgálatok egyértelművé tették, hogy azok az emberek, akiknek alacsony volt a vérében a D-vitamin szintje, lényegesen többször kapták el a náthát vagy az influenzát
John Cannell, D vitamin hiány robbantja ki minden évben az influenza járványt
Nem a védőoltás az igazi, vagy az egyetlen védelem az influenza ellen, hanem a megfelelő mennyiségű D vitamin (Felnőtteknek 2000-5000 NE, gyerekeknek 13 kg-onként 1000 NE-t ajánl.)
Kanada, megálljt parancsoltak a vakcinák általi immunizálásnak minden 65 év alatti lakos esetében
R. Edgar Hope Simpson „D-vitamin, ellentétben az oltásokkal, bizonyítottan jó módszer a fertőzéses megbetegedésekkel szemben,,
Epidemiology and Infection, Virology Journal
–D-vitamin hiánya és az influenza közötti kapcsolatot támasztja alá. (usa felmérés,19.000 Fő
„azok az emberek, akiknek alacsony volt a vérében a D-vitamin szintje, lényegesen többször kapták el a náthát vagy az influenzát.,,
Rák megelőzése
alacsony D-vitamin bevitelnél nagyobb volt a vastag- és végbélrák kockázata
• lassíthatja a PSA szint növekedését
• Csontritkulás és csonttörések megelőzése
• Pikkelysömör kezelése
• Csontritkulás és csípőtáji törések megelőzése:
• Csontfájdalom és izomerő prosztatarák esetében:
• Prosztatarák:
• A Biocom – os D vitamin olajos kapszulából felnőtteknek napi 2-3 x 1
|